A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Ds (1959-1975)

Ds DS 21 

Az ítélet értékelése
5,0(6 db)

Ötméteres örömforrás

Szöveges ítélet

Impressziók
A történet úgy kezd?dött, hogy egy családi autót akartam venni, aminek Citroënnek kellett lennie. Ez bels? elvárás volt, nem racionális meggondolás. Hazánk egyik elismert Citroën kupecénél tett látogatásom során láttam meg a telepen Erzsébetet, nicknevén Bözsit. Innent?l filmszakadás...
Ülünk apámmal a verdában, tolom neki 100-zal a hatoson mínusz öt fokban, melegszik a víz. Ez ellentmond minden józan gondolatnak, így elvetettük a jelenség valódiságát és egyszer? lélekpróbaként felfogva hazavezettem, nemtör?dve a piros mez?ben kotorászó vízh?fok-mér?vel.
Úgy általában kés?bb is igaz volt erre az autóra, hogy fölösleges pánikba esni. Mint a jó bor a hibák is lassan értek meg, leggyakrabban önmagukat gyógyították meg.
Feltétlenül meg kell említeni, hogy nagyon szerencsés voltam az autóval. Egy magányos, bütyköl?s svájci elektromérnöké volt az autó 37 évig. Ennek megfelel?en gondos gazdája volt, bár 100 méternyi redundáns kábelt bontottam ki az autóból, amit?l funkcióban rosszabb nem lett a bringa. Két éve használom igen s?r?n (nem sznobizmusból vettem), saját magam javítgatom. Mások járhatnak sokkal rosszabbul akár ugyanennyi pénzért is. DS-nél fokozottan érvényes az alapigazság: legnagyobb ellensége a gazdája tud lenni. Egy n forintérték? DS megvásárlásakor jó, ha 1,5×n összeget hívunk le el?re a családi kasszából.

Funkció
Ablakkeret nélküli ajtók, fotelszer?, epedarugós ülések, b?dületes lábtérrel. Nagyjából ismerem az összes mai típust, ültem is bennük (munkából adódóan). Összehasonlításként a hátsó terével összemérhet?, szóba jöhet? típusok: Opel Signum, premiumkategória csúcsai S-osztály, bömbi hét. Aki nem hiszi, járjon utána.
A kett?kettes motor karbis, ötgangos kézi a váltó, szervós a kormány (azért combosabb tekerni mint a maiakat), a fék. Az utastérbe befúvott leveg? h?mérséklete oldalanként állítható (nem millicelsiusra pontosan, csak úgy érzésre), a padló sík, ötcentis, süpped?s sz?nyegek fedik, gombbal indul a motor, egykulcsos zárak és gyújtáskapcsoló.
Végsebesség valahol 160 környékén (tested and approved), a motor 109 lóer?s elméletileg.
A vázszerkezetes építési mód miatt a négy sárvéd? eltávolítása összesen 15 perc egy embernek (ebb?l származó el?ny, hogy az els? keréken ülve lehet szelepet állítani a motoron), a tet?szerkezet tehervisel? szerepe kicsi, az A és B oszlop egy és két újjnyi vastag, páratlan tágasságérzetet és panorámát nyújtva a bennül?knek. A motorháztet? aloménium, - nesze neked Audi - a nagyon jól védett alváz nem rohad.
Futóm?ve páratlan, a center-point els? futóm? kialakításnak köszönhet?en nincs hajtási befolyás a kormányon. Orrtúrósnak orrtúrós, a keskenyebb hátsó nyomtáv miatt a tolatós parkolás ismeretlenül egyszer? dimenziókba kerül.
Fékezésnél kicsit ejti az orrát, ezt meg kell szokni. Akkoriban nem ismerték a süllyedés-kompnezáló els? felfüggesztést.
A karosszéria d?lése kívülr?l horror, belülr?l szubsztancia, a pesti utak katasztrófális állapotáról szóló híreket nem értem, mert nem élem meg a DS-ben.
Fogyasztáson nincs mit szépíteni, országúton ~11, város er?sen inkluzív >15.

Esztétika
No comment. Fantomaszautó, három generáció érti a szó jelentését. Szerintem ha a TB támogatná hogy a depressziós, szorongásos pácienseknek a pszichológusok napi három óra DS vezetést írjanak fel, felére esne az öngyilkosságok száma és harmadára az antidepresszánsok forgalma.
A spontán tetszésnyilvánítások olyan tömege éri a vezet?t, hogy önkéntelenül is jókedve lesz. Amikor meg nem, lehet élvezni a semmihez nem hasonlítható vezetési élményt és a nyugalomra szoktató egyéniségét.

Összegzés, javaslat
DS-t az vegyen, aki toleráns, aki türelmes, nem sz?rszálhasogató és aki nem élvezi a Toyota Corolla reklámokat. Aki szereti a szépet, tojik a fogyasztásra (pozitivum a 15 eFt körüli éves kötelez?) , hovatovább vett már villáskulcsot a kezébe és érti is az mire való, valamint van minimum egy új Suzuki ára a zsebében.
DS-t azért venni, hogy legyen mit mutogatni a hétvégi barbecue partin a sznob vendégeknek, ostobaság. Hajtani kell és élvezni, mint ahogy mindent, ami elmúlt már harminc. ;)

Hibalista

- h?t?radiátor (50 eFt - új)
- generátor (25 eFt - teljes felújítás egy év garival)
- hidraulikaszivattyú (40 eFt - felújított egy év garival)
-

Ide hordtam szervizbe

Balázs Garázs

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1965
Kényelem (10) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 89000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 13 l
Előző autója? CX IE Pallas Következő autója? Mazda MX-5
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Ds 1959

További ítéletek (5 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)