Feines Gold
Szöveges ítélet
Youngtimer rajongó vagyok.
2003-ban a Bátyám vett egy 924-et. És jól megfertőzött. :-) Kalandos hónapjai voltak az autóval, de a sziszifuszi munka eredményeképpen ezt mondta;
"Ezt az autót soha nem adom el!"
Azóta garázsban áll a vas, csak hétvégén jó időben van használva, legfőképpen Porsche és Youngtimer rendezvényekre. Az elmúlt évek folyamán egy rendkívül szeretnivaló csapat gyült össze;
ezúton a Népitélet csatornáit kihasználva üdvözölni szeretném Őket! Nagyon örülök, hogy mostmár valóban közétek tartozhatom!
Ami tény; ilyen autót nem szabad ész érvek alapján birtokolni, nagy szerelem és kitartás kell hozzá! Sajnos ez nagyrészt a magyarországi viszonyok, és a régi tulajok miatt van így.
Egy imádott XR2-es Fiesta után én is 924-es Porschét akartam, jó és szép állapotban; de 944-lett belőle. Sokat rágódtam, hogy mi legyen; de hirtelen ajánlottak egy autót, és nem bírtam kihagyni. Egy kereskedésbe volt letámasztva, mert ugye kinek kell egy 23 éves szakadt 944-es? Hát nekem! :-) Megnéztem; szakadt volt szokás szerint; ütött kopott minden oldalról, ferdén állt az eleje mert xarul csinálták meg törés után, felnik ütött kopottak, belseje sem a gyári, de 1 hónap állás után pöccre beindult, 8bar-os olajnyomás hidegen, szép motorhangja volt. Lefoglalóztam, 2 nap múlva elhoztam, folyadékellenörzés, guminyomás, takarítás. Utána 1000km-es hétvégi örömautózás következett. Megálltam, nézegettem, visszaültem. Megálltam, gyönyőrködtem, visszaültem. Ez volt a program. Egy régi vágyam vált valóra ezzel az autóval!
Restaurálásra vettem a kocsit, elkezdtem műszakilag javítani és közben vaciláltam melyik végéről kezdjem el; de hamar megoldódott, hogy a kasztnimunka lesz a soros.
Kalandos egy ilyen autót birtokolni; én is kaptam a kiképzésből (az autó is...) de nem bánom.
A tervek szerint teljesen gyári állapotúra lesz visszaállítva az autó, én rajta vagyok nagyon! Igaz 3 éve készül a kocsi, jelenleg kész a kasztnimunka és a fényezés, és rengeteg mechanikus és elektromos baj lett orvosolva; most mielőtt a belső teljes kárpitozáshoz álltunk volna neki, egy youngtimer rendezvényen széthullott a motor. Természetesen a szakszerűtlen "motorgenerál" miatt történt ez. Úgyhogy még kell 1 kis idő, mire elérem a kívánt állapotot, de így is állandóan megszólítanak, kérdezgednek; sokan irigyelnek, és természetesen sokan fikáznak a kocsi miatt. Ragaszkodom a gyári állapothoz, és végre a kocsi méltó a Porsche névhez.
Maga 44-es széria egy zseniális konstrukció. A 24-es széria hiányosságai eltüntek róla; főleg a motorikus szempontból; erősebb motort, rendes befecskendezést kapott, és hátra tárcsaféket.
Maradt a tökéletes súlyelosztás, az autó sportos kialakítása, rendkívül merev kasztni, vezetőhelyzet, 2+2 ülés; és igazi nyers sportautós vezetési élmény. Az enyém 83-as, semmi elektromos vezetést "segítő" eszköz nem található a kocsiban; szerencsére.
A motorerőre nincsen panaszom; bár a legkissebb 944-es motor van benne (2500cc, 163Le); de ahogy 3500-nél megindul az autó, és leül a segge, igen nagy figyelmet igényel, mert még 3-ban is kipörög a kerék esős időben. Menetteljesítmény adatokat és fogyasztást direkt nem írok.. mert valószinűleg minden változni fog az új motorral, ami tervek szerint kicsit piszkálva lesz. :-)
Az a baj, hogy annyira megfertőztek ezek az autók; hogy el sem tudok képzelni más tipusú autót helyette! Ami furcsa, hogy a másik kocsimmal évi 80.000 km-t megyek el, de ha beleülök a germán dögömbe, elkap a saját autó érzés, és visszaülve a munkautómba az lesz szokatlan. Néha csak azért megyek be a garázsba, hogy kicsit beleüljek. Sokszor megsimogatom és beszélgetünk 1-et . Képes vagyok napi 7-800 kilóméter vezetés után kihozni, és autózok vele 1-et céltalanul... háát igen, asszem beteg vagyok.. :-)
......
www.frontenginedporscheclub.hu
Csongrádi Péter
Hibalista
- Lámpaemelő motor; ballansszíj; kormányösszekötő gömbfejek; lengőkarszilentek; ülések; kárpitok; kasztni; csomagtér és motortér kitámasztó teleszkópok; felni, gumi, önindító, motor..
- meg majd még kiderül.
Ide hordtam szervizbe
Hivatásos autószerelöhöz soha semmit!
Rendkívül negatív véleménnyel vagyok a szerelőkröl, inkább nem írom le.
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
Front Engined Porsche Club
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1983 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Ford Fiesta XR2 | Következő autója? | Ez marad hétvégi autó és hobby egyben. Örök darab. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |