A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Porsche » 944 (1981-1991)

944 Targa 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Feines Gold

Szöveges ítélet

Youngtimer rajongó vagyok.
2003-ban a Bátyám vett egy 924-et. És jól megfertőzött. :-) Kalandos hónapjai voltak az autóval, de a sziszifuszi munka eredményeképpen ezt mondta;
"Ezt az autót soha nem adom el!"
Azóta garázsban áll a vas, csak hétvégén jó időben van használva, legfőképpen Porsche és Youngtimer rendezvényekre. Az elmúlt évek folyamán egy rendkívül szeretnivaló csapat gyült össze;
ezúton a Népitélet csatornáit kihasználva üdvözölni szeretném Őket! Nagyon örülök, hogy mostmár valóban közétek tartozhatom!

Ami tény; ilyen autót nem szabad ész érvek alapján birtokolni, nagy szerelem és kitartás kell hozzá! Sajnos ez nagyrészt a magyarországi viszonyok, és a régi tulajok miatt van így.

Egy imádott XR2-es Fiesta után én is 924-es Porschét akartam, jó és szép állapotban; de 944-lett belőle. Sokat rágódtam, hogy mi legyen; de hirtelen ajánlottak egy autót, és nem bírtam kihagyni. Egy kereskedésbe volt letámasztva, mert ugye kinek kell egy 23 éves szakadt 944-es? Hát nekem! :-) Megnéztem; szakadt volt szokás szerint; ütött kopott minden oldalról, ferdén állt az eleje mert xarul csinálták meg törés után, felnik ütött kopottak, belseje sem a gyári, de 1 hónap állás után pöccre beindult, 8bar-os olajnyomás hidegen, szép motorhangja volt. Lefoglalóztam, 2 nap múlva elhoztam, folyadékellenörzés, guminyomás, takarítás. Utána 1000km-es hétvégi örömautózás következett. Megálltam, nézegettem, visszaültem. Megálltam, gyönyőrködtem, visszaültem. Ez volt a program. Egy régi vágyam vált valóra ezzel az autóval!
Restaurálásra vettem a kocsit, elkezdtem műszakilag javítani és közben vaciláltam melyik végéről kezdjem el; de hamar megoldódott, hogy a kasztnimunka lesz a soros.
Kalandos egy ilyen autót birtokolni; én is kaptam a kiképzésből (az autó is...) de nem bánom.
A tervek szerint teljesen gyári állapotúra lesz visszaállítva az autó, én rajta vagyok nagyon! Igaz 3 éve készül a kocsi, jelenleg kész a kasztnimunka és a fényezés, és rengeteg mechanikus és elektromos baj lett orvosolva; most mielőtt a belső teljes kárpitozáshoz álltunk volna neki, egy youngtimer rendezvényen széthullott a motor. Természetesen a szakszerűtlen "motorgenerál" miatt történt ez. Úgyhogy még kell 1 kis idő, mire elérem a kívánt állapotot, de így is állandóan megszólítanak, kérdezgednek; sokan irigyelnek, és természetesen sokan fikáznak a kocsi miatt. Ragaszkodom a gyári állapothoz, és végre a kocsi méltó a Porsche névhez.

Maga 44-es széria egy zseniális konstrukció. A 24-es széria hiányosságai eltüntek róla; főleg a motorikus szempontból; erősebb motort, rendes befecskendezést kapott, és hátra tárcsaféket.
Maradt a tökéletes súlyelosztás, az autó sportos kialakítása, rendkívül merev kasztni, vezetőhelyzet, 2+2 ülés; és igazi nyers sportautós vezetési élmény. Az enyém 83-as, semmi elektromos vezetést "segítő" eszköz nem található a kocsiban; szerencsére.
A motorerőre nincsen panaszom; bár a legkissebb 944-es motor van benne (2500cc, 163Le); de ahogy 3500-nél megindul az autó, és leül a segge, igen nagy figyelmet igényel, mert még 3-ban is kipörög a kerék esős időben. Menetteljesítmény adatokat és fogyasztást direkt nem írok.. mert valószinűleg minden változni fog az új motorral, ami tervek szerint kicsit piszkálva lesz. :-)
Az a baj, hogy annyira megfertőztek ezek az autók; hogy el sem tudok képzelni más tipusú autót helyette! Ami furcsa, hogy a másik kocsimmal évi 80.000 km-t megyek el, de ha beleülök a germán dögömbe, elkap a saját autó érzés, és visszaülve a munkautómba az lesz szokatlan. Néha csak azért megyek be a garázsba, hogy kicsit beleüljek. Sokszor megsimogatom és beszélgetünk 1-et . Képes vagyok napi 7-800 kilóméter vezetés után kihozni, és autózok vele 1-et céltalanul... háát igen, asszem beteg vagyok.. :-)
......

www.frontenginedporscheclub.hu

Csongrádi Péter



Hibalista

- Lámpaemelő motor; ballansszíj; kormányösszekötő gömbfejek; lengőkarszilentek; ülések; kárpitok; kasztni; csomagtér és motortér kitámasztó teleszkópok; felni, gumi, önindító, motor..
- meg majd még kiderül.

Ide hordtam szervizbe

Hivatásos autószerelöhöz soha semmit!
Rendkívül negatív véleménnyel vagyok a szerelőkröl, inkább nem írom le.

Értékelése:

Másik szerelő értékelése

Front Engined Porsche Club

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1983
Kényelem (10) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Ford Fiesta XR2 Következő autója? Ez marad hétvégi autó és hobby egyben. Örök darab.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Porsche 944 1981

További ítéletek (12 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)