A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Fusion (2002-2012)

Fusion 1.4 Trend 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ford Fiesta B-MAX, avagy Fekete Fruzsina

Szöveges ítélet

A cím sokaknak talányosnak t?nhet (gy.k. Ford Fusionr?l lesz szó), de jól kifejezi, hogy mennyire következetlen a Ford "névadási" politkája. Nyugodtan lehetett volna a Fusion helyett Fiesta B-MAX (bár az új Galaxy is Galaxy marad, nem lesz Mondeo D-MAX). Pedig ez a másfajta névadás h?en kifejezhetné a két autó viszonyát. A Fusion a Fiestánál kicsit hosszabb, kicsit magasabb, kicsit praktikusabb, éppen ez utóbbi miatt választottam, no meg azért, mert a feleségemnek a Focus már "túl nagy" volt.

Küls?

Mivel (sok más Fusion tulajdonoshoz hasonlóan) Fruzsinak hívjuk az autót, és n?r?l vagy jót, vagy semmit, így inkább hallgatok. Félretéve a tréfát, egyszóval jellemezve a küls?t: csúnya. Kicsit b?vebben: nagyon csúnya.

Bels?

A küls? randaságát ellensúlyozza a bels? praktikussága. Lehajtható/dönthet? a hátsó ülés asszimetrikusan, s?t még az anyósülés is (IKEA bútor szállítás rulez!). A m?szerfal nem a legpuhább m?anyag (=nagyon kemény), de mivel nem fogdosom állandóan, ezért nem érdekel. A kormány b?r, a sebváltógomb pedig normális m?anyag, ezeket pedig jó szívvel lehet tapizni. Az ajtóra került egy kis kárpit, így feldobja a belteret (ellenpéldaként a C-MAX ajtaja totál m?anyag...)
Az autóból hiányoznak a kényelmi felszerelések (ld. lent), talán ez a legnagyobb szívfájdalmam, egyébként egy nagyon jó kis autó lenne. Használni így is tökéletes, de szerelmes nem tudnék bele lenni.

Motor

1.4 benzines 80 LE. Nem lóer?bajnok, de 2 személlyel teljesen korrekt. De ha 4 személyr?l van szó.... A kicsike felvette a "Trabant effektust", vagyis nagyon er?tlenné vált. Autópályatempónál (130) alig lehet hallani a motorhangot, de a szélzajt annál inkább (magas felépítés). Oldalszélre érzékenyebb a szokásosnál, de még a "t?rhet?" kategóriába sorolható, figyelembe véve az el?z?ekben már említett magas felépítést.

Sebességváltó

Korrekt 5 fokozatú, talán a régi Focushoz lehet hasonlítani. Jók a fokozatkiosztások, 130-nál 3500-at pörög, ami egy kisautónál teljesen megfelel? (pl. anno a Toyota Yarisom 4100-at pörgött)

Futóm?

Érezni a Ford "rokonságot", de nem olyan jó, mint a Focus (pláne, mint a C-MAX), de más márkák kisautóihoz képest rendben van. Kemény, de nem ráz halálra. Ugyanakkor nem lehet olyan kanyarsebességeket bevenni, mint a Focusnál (bizonyára bejátszik a magas felépítés). A szuper pesti utakon a kanyarban lév? úthibákon érezni az útvesztést, ami érdekes szituációkhoz tud vezetni nagyobb sebességnél. Pozitív csalódás a 195 széles gumi, ami eggyel nagyobb kategóriában jellemz? csak. Néhányan hasonlítják az autót az Ignishez, ezen személyeknek csak annyit tudok ajánlani, hogy nézzék meg a gumit, és azonnal látják a különbséget (Ignis = virsligumi)

Fék

Hááát. A Suzukinál jobb, más modern autónál (pl. Peugeot 1007) gyengébb. A Focusnál rosszabb, kb. mint a 2005 el?tti Mondeóé (állítólag most javítottak rajta...). Nyúlós, és taposni kell (nem er?s a rásegítés). Kezd? vezet?nek veszélyhelyzetben nem ajánlott!

Fenntartási költségek

Az autó még nagyon új, így csak a benzinköltségr?l tudok nyilatkozni. Bejáratósan 7.5-7.6 körül fogyasztott, ennek java része város, a többi autópálya. Viszonyítás kérdése, hogy ez sok vagy kevés, én meg voltam elégedve (összehasonlítva a C-MAX-al - ld. "Miss Afrika vs. koporsószállító" Népítéletet - kevés, mivel az néha 11 litert is megzabált 1.6 benzines motorral).

Hiányosságok

1. Nincs benne be nem kapcsolt övre figyelmeztet? lámpa/bimm-bamm. Mindig bekötöm magam, ezért engem nem idegesítene, ha világítana/bimm-bammolna. Érdekes, hogy a Ford min spórol, holott pl. egy Punto VAN-ban is van (hehehe, jó szóvicc) visszajelz? lámpa. T. Ford! Tájékoztatásul közlöm, hogy ezzel a filléres lámpácskával pluszpontot lehet kapni az EuroNCAP-n!!!

2. Nincs benne trip computer (pl. átlagfogyasztás, hátralév? út a kútig, küls? h?mérséklet kijelz?). Ez utóbbit fájlalom nagyon :-) (a modelfrissítéssel - 2006-os modellév - bejön ez az opció)

3. Ezek után már nem csodálkozom, hogy az elektromos ablak nem automata, semelyik, semerre. Anno a C-MAX legalább vezet?oldalon automata volt lefelé (ezt több márkánál láttam így), a Fusionnál ezt is kihagyták.

4. Ha lehajtod a napellenz?t, kb fél másodpercig teljesen belelóg a "képbe", így nem látsz semmit. Nagyon balesetveszélyes, mert x ideig vakon vezetsz!!! FORD!!! (Más autóimnál ezt a "hiányosságot" nem vettem észre, azért írtam le)

Hibák

1. 120-tól elkezd rázni a kormány. Úgy hallottam, hogy Fusion betegség, a felniket újra kell centíroztatni. Meglátjuk...

2. A motorháztet? vezet?oldali fele a szélvéd?höz közel nem stabil (nagyobb sebességnél látni lehet a rezonanciát, el?ször azt hittem nem csuktam le rendesen a motorháztet?t...), állítólag ez sem egyedi dolog.

3. Egy alkalommal hiába állítottam le a motort, a ventillátor tovább ment. Vártam 1 percig, majd kett?ig, háromig stb., aztán már ideges lettem, mert nem volt kánikula (15 fok volt), így semmi ok nem volt a további h?tésre. Beindítottam a motort, járattam egy kis ideig, majd leállítottam, ekkor lekapcsolt. Oka???

Hibalista

- Semmi

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2005
Kényelem (6) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 2500
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Focus C-MAX Következő autója? Ford Focus
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Fusion 2002 (2002)

További ítéletek (155 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)