A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Golf (1983-1992)

Golf 1.8 K-Jetronic 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Hű társ, olcsó, sportos, kis izompacsirta

Szöveges ítélet

Életem második autója volt egy bogárhátú VW után, és az évek során nagyon megszerettem. Magyarországon vettem neppertől, 70ekm-t mutatott az óra, amiután megvettem találtam benne egy szervíz cimkét 265ekm-ről. Először nagyon megijedtem, hogy úristen mi lesz, de ilyen igénytelen erős sportos gyors olcsó kis autóm azóta sem volt. Most apósék járnak vele és jelenleg 450ekm van benne és még mindig le lehet gyorsulni vele szinte bármilyen új 1.6-os csodát.

Az autóval bejártam Németországot, Franciaországot, a Benelux államokat, Romániában és Ausztriában, Csehországban is megfordultam, nagyon szép emlékek fűznek hozzá.

Szóval amikor megvettem Németországban tanultam és rengeteget mentem vele autópályán a Budapest Karlsruhe útvonalon. Öszesen kétszer hagyott ott, de mindkétszer jó előre jelezte, hogy cserélni kell valamit. Amikor az elektromos benzinpumpa meg akarta adni magát akkor már 4000 km-óta valami borzalmas hangja volt, bontottam is bele egyet, de itthon akartam beszereltetni, sajnos Bécsig jutottam el, ott már csak annyi üzemanyagot szállítot, hogy 30ra csökkent a max. sebesség. A másik alkalommal pedig sikerült egy nem megfelelően meghúzott bilincsből eredő hűtővíz folyás miatt elégetni a hengerfej tömítést... ami aztán úgy átégett, hogy 2 henger összedolgozott és 2 hengerrel kb 50km/h-s csúcssebességgel tudtam eljutni a következő szervízbe, ahonnan már az ADAC plus-nak köszönhetően bérautóval mentem tovább. A kocsi városban kb 10 litert, autópályán 140-el kb 7,5-et fogyasztott, belül meglepően tágas és csöndes volt és amit nagyon szerettem benne sokkal de sokkal többet tudott szinte minden téren mint amit kinézett volna az ember belőle. A futóműve igénytelen és stabil, brutális kanyarsebességet lehet kihozni belőle jó gumikkal, a motorja 90LE csupán, de mivel a kocsi 940 kg, vehemens gyorsulásra képes, végsebessége óra szerint 190, több 10ekm-t mentem vele 5 személlyel telepakolva csomagokkal, belül is jóval nagyobb mint pl a IV-es Golf. Olajat nem fogyasztott, átlagosan 15 ekm-es csereperiódus alatt kb 0,5 litert kellett utántölteni. A motor 1.8-as GX-es motorkódú K-Jetronic hengerenkénti befecskendezéses volt, sokkal modernebb mint amit utána a III-es Golfba raktak (Monomotronic). Ennél az autónál jöttem rá, hogy soha többet karburátoros autót nem szeretnék látni sem (Előtte apám Ladájánál már 5 percre sikerült csökkentsem a karburátor szét és összeszerelés idejét, mert a fúvókák állandóan eltömődtek, elállítódot az alapjárat, stb. ). A K-Jetronic egy mechanikus befecskendező, hihetetlen strapabíró és megbízható és olyan szépen kapja a motor a kakaót, hogy hihetetlen. Azt hiszem hogy ezért fogyasztott olyan jól autópályán.

Szervókormány nem volt benne, a magasságállítós vezetőülésen, a színezett üvegen és a fordulatszámmérőn kívül semmi "extra" sem volt a kocsiban, mégis rendkívül szerettem és nagyon a szívemhez nőtt. Amikor meglett az új autóm egy 1.6 Golf IV-es, el akartam adni, jött is egy érdeklődő aki elvitte volna, csak kicsit akart alkudni, de úgy megsajnáltam, hogy nem adtam oda. Inkább elajándékoztam az apósomnak, hogy néha még láthassam. Azóta is boldogan használják.

Hibalista

- váltó csapágy, hengerfej, kipufogó, elektromos benzinpumpa, benzinpumpa relé, hátsó lengéscsillapító

Ide hordtam szervizbe

Benedeszki Autó - VW-hez nagyon ért és korrekt áron dolgozik, megbízható

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1988
Kényelem (7) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 265000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 120000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? bogár Következő autója? VW Golf IV 1.6 Ocean
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Golf 1983

További ítéletek (253 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)