A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » C2 (2003)

C2 1.4i 8V VTR SensoDrive 2004 

Az ítélet értékelése
3,5(2 db)

Francia Csók

Szöveges ítélet

Hivatkoznék 4 gondos népitéletező irományára is, jó kritikák és érdemes velük vitába szállnom :P

(1) Kis Kur*ának becéztem...
(2) Francia szerető
(3) Rohadt dög
(4) Fiataloknak Álom

Rájuk sokszor fogok hivatkozni, érdemes őket is megnézni!

Hogyan jutottam hozzá? Teljesen véletlenül :P

Ellopták a Berlingo-mat 2.0 Hdi, hát imádtam 17 ezerrel vitték el, kib*** jó autó volt, kicsit nyekergős műanyagok bennt, de
a hátsó üléssoron 4 en elfértek egymás mellett, hatalmas csomagtér, és cool teljesítmény! 140 utazó volt, annak ellenére,
hogy egy dobozzal gurultam a pályán! Gyorsba kellett egy autó, épp tesóm cserélte a Xsara-ját és vett egy ilyet, pont aznap,
mikor lopták a Berlingot. Tesóm megsajnált és odaadta nekem!
----------------------------
ELSŐ BENYOMÁSOK
Hát, class, cool, je t´aime, és merci beaucoup a tesómnak (lehet rosszul írom)
2004 -ben még kevés futott belőle, így hát szinte mindneki megbámulta a kicsikét, nekem bejött a feeling! Mikor szembe jött velem egy másik VTR-es megjegyzem bomba csaj ült benne, azért összenéztünk :P

Francia! Lelke van! Néha szídom, néha meg olyan élvezettel ülök bele, mintha csak ma kaptam volna.
A kettős érzelmeket stílusa és formája okozhatja, a legszebb kisautónak tartom a mai napig!
A felszereltség ütős, a vételárhoz képest, ültem már sok autóban, de ez hihetetlenül kényelmes, a hátsó üléssort ovisoknak

találták ki de nem baj! Nyáron nem izzadok bele, és nem fáj a hátam 500 km vezetés után sem, tempomattal és autováltóval

felvértezve óriási szabadság a városban (egyik kéz cigi, másik kéz telefon, ha lenne 3 kezem az sem a kormányon

lenne)....ütős és kész!
A futómű a rossz minőségű úton sír, a jó minőségen pedig nevetve kanyarog! 70 el simán veszem a bocskai-budaörsi kanyart.

Na kezdjük az átvizsgálást :P
-------------------------------------------------------
MOTOR
1.4 es motor, városban jó, nem is eszik, 100 felett vissza kell váltani előzés előtt, de néha 5sben előzök, Skoda 105 után

megtanulja az ember, mi az a Mansell előzés :P
A zümmögő kicsit hangos 2,8 és 3 ezres fordulatnál, utána csendes. Az utazója szerintem 125-130, de mentem vele 175-180 at

is.
Menetzaj van, szerintem kicsit hangos. Olyankor ráülök a 70-es robogómra, és azonnal visszaülök a zümibe :P
Ültem egy új Suzuki Swift-ben, halkabb..na mindegy :P
De ez sem gond, mert hozzá lehet már jutni belső hangszigetelő fóliákhoz is.

(1) es Kis Kur*ának becéztem c. cikk írójának üzenem!
Lenyomtam vele egy 2.0 TDI PASSAT-ot, füstölt az rendesen 100 ig odavertem, az általa szidott 75 lóerő és a SensoDrive
ellenére! Vagy a PASSAT-os elfelejtette belökni a 3-ast :P Ma is láttam egy autóst 40-el, üres úton, 1 esben végig (taps)
A késés a gázadásnál az elektronikus pedálnál van, nem akarlak kiábrándítani, de ültem 1.4 100 lovas Corollában VVT meg
anyámkínja, hát öröm volt visszaülni a C2-be, sokkal agilisebb a 8 szelepes motor miatt!

FOGYASZTÁS:
A másik úr írta róla ( (1)-es cikk szerzője), hogy a fogyasztást 8.5 alá nem lehetett vinni, hát én városban dolgoztam vele 2 évig, 8 fölé folyamatos araszolásnál is ritkán ment.
Szerintem vezetési stílus függő, autópályán nyáron 95 s tempónál 5 liter alatt lehet tartani, de ha beállsz egy kamion
mögé és nem sietsz, akkor 4,5 l/100 :p
-------------------------------------------------------------
VÁLTÓ és SZERVÍZ (talán ez a fő vitatéma, és nem a forma)
Látom a váltóval sokan nincsenek kiegyezve, és inkább szídják, mint dícsérik, úgyhogy helyrebillenteném a mérleg nyelvét,

Ugyanis én imádom a SensoDrive-ot! Pedig nem arról van szó, hogy nem tudok váltani, akinek volt manuális citroene, skoda
105-e ő igenis tud váltani :P

Ugyanaz a véleményem mint a (2) Francia szerető c. cikk szerzőjének! Mindenképp olvassátok el, pontosan, és objektíven ír a váltóról.

Meg kell vele tanulni vezetni, én nagyon hozzászoktam, "egyáltalán nem fejelem le a kormányt váltás közben".
Szoftverfrissítés ajánlott, és szinte kötelező, meggyorsítja a váltás idejét, és az auto-módból sem lép ki, ha kézzel váltunk egyet.

Példa: 2 essel megyek 11 alatt visszarakja 1 esbe, teljesen megállok, és nem akar indulni, a trükk az, hogy fullra megállsz,
vársz fél mp-et és kilő. Öcsém ugyanúgy szídja a váltót, de mikor mellette ülök, csak röhögök, hogy vált vele. Az úr aki
írta a kritikát, valószínűleg nem tudta vagy nem akarta kitapasztalni ennek a váltónak a filozófiáját.
Szóval akinek van egy kis ideje, és empátiája a gépek felé, megtanulja a váltást és utána meg is szereti a sensot.
Szerintem nem rossz cucc.
Ajánlom a Francia Szerető irományt a váltóról, pontosan ezen a véleményen vagyok!
Aki nem olvasta az írását, röviden: nem lassabb a váltás, csak úgy érzed, ugyanis a karnál a plusz gombot megnyomod, és más
dolgod nincs, a manuálisnál, ugye kuplunk lenyom, egy szarabb autónál 1 év is lehet, egy szar manuális nál még félre is
kapcsolhatsz, aztán vissza minden...nem egy F1 váltó az tuti.

Itt választ adnék a (3) Író (Rohadt dög) cikk szerzőjének.
(3) Delikvensnek állítólag szétment a váltója.

Valószínűleg a Wallis-osok nem is ajánlják a kiterjesztett garit, ugyanis az nekik nem hoz semmi bevételt, ha mégis
javasolták, felelőtlenség volt, nem megkötni a garanciát.
Nekem a szervíz vezető megvételkor ajánlotta, és csak annyit mondott, "hidd el megéri!"
Szal e kártya birtokában ingyen lett volna a tréler, és a váltócsere is. Én is megjártam a váltócserét, sőt nekem a klíma
hűtöm kirohadt, állítólag a sótól, azt is gariba cserélték. Megéri 4 évre kiterjeszteni a garit, nem nagy összeg.
Wallis-tól senki ne vegyen autót, és ne is vigye szervizelni hozzájuk, lehúznak, nem adnak tanácsot és szarul dolgoznak.
Tanulság Citroen Vác, én 60 km t hajlandó vagyok egy kötelező szervízért megtenni, mert ingyen computert és teljes
átvizsgálást kapok. Ha kiszámolom, 70 ezer forintos kártyával, megúsztam 400 ezer forint szervízt. Hát igen francia,
anyaggyenge cuccok, ez van.

(3) Ítélet író elhamarkodottan döntött úgy, hogy ez a kocsi nem érte meg a pénzét, szerintem a lehető legrosszabb szervizekbe
viszi (Wallis ugyan már, idióta szervizesek, idióta alkatrészesek). Az mekkora blama, hogy rossz alkatrészt rendel meg, a
Váciaknál 10 éve nem fordul elő ilyen, pedig nem egy típust viszünk oda, és nem csak Citroeneket.
Sőt az assistance garival járt a csere autó 3 teljes napig ingyé :P Vazz kibrólhattam egy fos Suzuki Ignis-t.

Válaszolnék még (1) Kis Kur*ának becéztem... c. cikk írójának aki ezen sorokkal lepett meg:

"Kb. 10x voltam vele a szervízben, mindent kicseréltek (váltószervó, elektronika, szoftverfrissítés..."
Na most, ha elromlik a váltó és garis, azt egyben cserélik nem külön, nem is értem!
A szoftverfrissítés tök ingyenes a Váciaknál, a garis szervíz nem tartott többet 2 óránál, és csodálatosan ketyeg is azóta.
Amint elromlott a váltó, megjegyzem, a műhely vezető (nagy koponya), hallásból meg mondta, hogy váltó csere. Sajnos a legtöbb
VTR - megér legalább egy váltó cserét. Ez van, itt megint kitérek, mindenki vegyen 2 év kiterjeszett garanciát, megéri!

A Citroen Orbán nálam megintcsak fekete listán van, nem értenek hozzá és ennyi.

3 éve és 2 hónapja taposom a verdát, a kötelezőn kívül, ha jól tudom 4x volt szervízben (váltó, aksi, klíma, váltó szoftver)
Tehát évi plusz egy szervízbe járást spórolhattam volna meg, ha nem veszem meg. Ennyit megér ez a gyönyörűség és kész. Haveromnak Suzukija van, állítólag
megbízható, most hívtak vissza egy rakat suzuki-t az övfeszítő és a kézifékek hibája miatt, meg egyszer volt motorháztető
állításon is :P
Szóval szerintem a VTR nem sokkal rosszabb, mint a hasonló kategóriák, talán egy picit szeleburdibb, ezt aláírom, ha a
franciák egy picit használnák az eszüket, és odafigyelnének az apróságokra, és a minőségre, senki nem szídná őket :P


---------------------------------------------------------------------------------------
KÉNYELEM ÉS BIZTONSÁG
Tuti tele extrákkal,ABS, 4 **** törésteszt, hatalmas küszöbök!
Az enyémbe 4 légzsák került, fékrásegítés vészvillogóval, egyéb kütyük.
Nagyon jó fékek, igaz a rásegítés egy kicsit furcsa, de nagyon fog ha padlózol.

Hihetetlen kényelmes ülések, pontosan jó a puhaság, nem fáj a hát, és szellőzik! A szövet érdekesen lyukacsos szerkezetű és
átjárja a levegő!

A légbeömlők desing-ját egyenesen a Csillagok háborújából kölcsönözték, szép és praktikus is.

A digitális klíma, megteszi a dolgát, a levegő eloszlatása nagyon komfortos. A fűtés egyenesen tökéletes, mindenhol jól fűt,
és nem vág az ember pofájába, -10 -ban elindulás után, 2 perccel már meleg levegőt fúj.

Világítás:
A belső világítás tökéletes, van sima, 2 olvasó, kesztyűtartó és csomagtartó világítás is. A fényszórók kellemesen és erősen szórnak. A széria első és hátsó ködlámpa is megfelelő.
A fényszóró automata fényérzékelős!

Eső:
Esőszenzoros a szélvédő-ablak törlés, a hátsó nem. Okos dolog, de néha meghülyül, és akkor töröl, amikor nem kéne, és akkor nem töröl, amikor néha. Sajnos legalább annyiszor hozzá kell nyúlni, mintha manuális lenne. A nissan 1.7D -kocsimban 5 féle késleltetéssel lehetett állítani a törlést, az volt az igazi.

(4) Fiataloknak álom c. szerzője írta, hogy sípolt a motor!
Nekem is sípol és nemcsak 130 nál, hanem gyorsításnál is. Ezt a hangot a klíma kompresszor adja ki, és csak akkor hallod, ha éppen működik, hiszen ha benyomod a klímát nem állandóan megy, ugyanúgy mint a hűtőknél is. Ki-be kapcsol, amikor az érzékelő szól, hogy kéne még egy kis hüsi a belső térbe.
Szal ha bekapcsol, sípol! De nem a motor, bár sípolna az is, tudnám, hogy beraktak egy turbo feltöltőt :P


-----------------------------------------------------------------------------------------
PAKOLHATÓSÁG
180 liter, ledönthető ülések, elég nagy csomagteret tudunk vele kialakítani.
A "fun" jellegét a 2 részbe hajtható csomagtartó ajtó adja, 100 kg-ot bír a lefelé hajtott rész.
Mikor kimegyek haverokkal verdázni, kényelmesen ülök rajta. Pakolásnál is kényelmes, amikor kell lehajtom, ha csak zacskókat
dobok be, csak a fölső ajtót kell nyitni! ÜGYES!

HiFi alatt egy kicsúszó fiók, lehet könyöktámaszt rendelni, kulcsos rekesszel, az ajtók oldalrekeszei nem túl szélesek, viszont mélyek, a kesztyútartó átlagos.
Látszólag kevés a hely, de röhej 107 es plazmát is vittem benne állítva, kis rodolfozással és ügyeskedéssel betettük, igaz
barátnőm bennt is rekedt a hátsó részen :P

TÖRŐDÉS!
------------------------------------------------------------------------------------------
Oda kell figyelni! Hidegben minden nap menjen egy kicsit, vagy legalább 2 naponta.
A fedélzeti computer pontosan mutatja a benzinszintet, 0 KM nél 2-3 liter Tartsuk mindig tisztán, annyira aranyos járgány,
hogy nem érdemli meg sem a koszt, sem azt, hogy szídjuk bármilyen hibája miatt is. Ha otthagyna a pályán, és 20 km t kéne
tolnom, akkor sem adnám el :P
Kerüljük el a ramaty utakat, a kátyúkat, és a macskakövet, patkázni sem szeret, elég alacsony építésű és a spoilerek meg túl
drágák, ahhoz, hogy szétcsesszük egy üres parkolóhely miatt.

KONKLÚZIÓ
-----------------------------------------------------------------------------------------

Hogy kinek javaslom, hivatkozom (2) irományára, s hozzátenném
aki imádja a kis autókat, feltétlen üljön bele!
Olyan embernek találták ki, aki bagózik, telózik és eszik egyszerre vezetés közben, és mindezek mellett nem szeretne az első kanyarban elszállni! Az automata, megold majdnem mindent :P
Olyan ember vegyen C2-t, aki szeret picit feltűnni a tömegből, szereti a kalandot, és a vételár mellett ki tud perkálni egy
kis plusz garanciát. (3) Írónak a Suzuki Swift sport-ot javaslom megvételre.

Na lehet még írok, de egyelőre csak ennyire futotta!

Viva La Resistance!

Hibalista

- HIBALISTA:
- SensoDrive váltó 2 év után nyekk, gariban kicserél, akinek ilyen kocsija van, az első intő jel: recsegés váltás közben! Pedig
-
- német gyártású, na mindegy!
- - A rádió környékén valami elektromos alkatrész rezgő hangot ad ki, ez csak alapjáraton hi-fi nélkül hallható!
- - Tegnap előtt kiesett a tempomat gomb, eltört.
- - Tegnap előtt eltört a szélvédőmosó folyadék tartály kupakja.
- Fékbetét csere.
- - Aksi tönkrement 4 napot állt, igaz hidegben, garis csere volt!
- Vigyázat csak gyári aksi megy bele, ne próbáljátok meg kivenni, nagyon macerás, ugyanis az aksi alját a műanyag tok védi és 2
- ember kell hozzá, az egyik fesziti a dobozt, a másik brutál erővel húzza ki az aksit! Nem éri meg!
- - Tönkrement a gyári rádiós fejegység.

Ide hordtam szervizbe

Citroen Vác

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2004
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (5) Vezetett km 42000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Berlingo Következő autója? VTS C2, nem is tudom, válogatok még
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën C2 2003 (2003)

További ítéletek (25 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)