A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Kia » Cerato (2004-2007)

Cerato 1,5 crdi cool 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A paripa szar lókupeccel

Szöveges ítélet

Az autót a Kia Lurdy nál vettem. Ahol mindenben átvágtak amiben tudtak. Az ügyintézés lassú. A munkatársak többsége -szó szerint - még az autók tipusát sem tudja megmondani. Az egyik eladó nem tudta, hogy mi a különbség a magentis, illetve a cerato közt. Nem tudta kinyomtatni a felszereltségi listát a számítógépből. Mondván nem tudja, hogy kell. Aztán később a szalonban álló fehér színű autónál nem találta el felszereltségi szintet a 3 közül, pedig ki van gépkocsin táblára írva, a szint megnevezése. Csak hát ugye ismerni kéne azokat.
Lényegibb információkról már ne is kérdezze őket az ember pl. csomagtér méret.

A kereskedés mindenben félrevezeti a vevőt, de még a saját szervizét is képes átvágni. Igaz két külön cég egy helyen.

Példák az átvágásra: azt állították, hogy az autóhoz nem jár a gyári mp3-as cd lejátszó. Mondták ezt annak ellenére - az egyik eladó illetve a Takachi Hungary kft. egyszemélyes tulajdonosa - hogy a Kia Motors Hungary-nál az Én véleményemnek adtak igazat. Továbbá a kia érd m6 oldarálról letöltött felszereltségi listáról azt állították, hogy az a fogyasztók megtévesztése. Több kereskedést is felhívtam és mindenhól elmondták hogy ez a széria felszereltség része. Kivéve az én kereskedésemet, ahol korábban a cd kérdésre azt állították, hogy kia Motors Hungary szerint az nem jár szériaként, de a kereskedő adhat ilyet ajándékba. Tegnap viszont már azt közölte az egyik eladó, hogy ha igaz amit mondok, akkor őket Kia Motors Hungary átvágta.

Továbbá mindegyik felszereltségi szinthez jár aktív fejtámla amit egy cimkével kell jelölni. Na most nálam ilyen cimke aztán nincs.
Az elektornikus hibák adóthatnak abból, hogy valaki megbolygatta azt, pl. néhány dolog kiszerelése végett. -ez pusztán feltételezés -most még-. További elektomos hibák: a központi zár nem nyílt ki a motor leállításakor, sőt bentről egyátalán nem. Megoldás ujra índít, majd leállít, abelső világítás néha nem kapcsol fel a megfelelő állásban, ha nyitva van az egyik ajtó.

Mindenesetre furcsa, hogy korábban az egyik eladó azt állította hogy ők flottábban vásrároltak 60 darabot e tipusból amelyek ez év áprilisban érkeztek meg hozzájuk, és elkapkodták őket mint a cukrot.

Csupán néhány darab maradt meg belőlük, amelyekről már korábban megfeledkeztek. Ezek jó pár hónapig kint álltak valamilyen telephelyen. Ezeket aztán később bevitték a kereskedésbe amelyek közül megvettem az egyiket. A csapat egyik fehér példánya pedig nem úgy néz ki mintha kapkodnának utánna. A udvaron áll egy piros jármű is amelyen szemmel láthatón hiányzik ez az. Pl. az egyik balaktörlő le van törve a csonk pedig ragsztó szalaggal van körbetekerve, és jó néhány helyen meg is van karcolva. Persze lehet, hogy ez használt gépkocsi, de nem az van rajta feltüntetve.
Tehát lehet ezek az autók alkatrészként kerültek felhasználásra. További észrevétel hogy a középkonzol illetve a műszerfal felöl érkező cicergés egyik oka egy korábbi valamilyen okból történő megbontás.

Mégegyszer mondom, mindez csak feltételezés.
Az autót úgy, hogy itt volt a szalonban két hónap alatt adták át - persze még nem teljesen most sem mivel az egyik un. extra még mindig nem került átadásra. De már nem is fog mivel tegnap este lemondtam, és kérem vissza az árát. Az átadáskor nem tájékoztattak semmiről. Mintha tíz deka szalámit adott volna át az eladó a pult mögül.

A szervízkönyvbe bevezett garancia kezdeti időpontja nem stimmelt a rendszerben rögzítettel. Ez akkor derült ki mikor problémák szervízelése során a vidéki szervízben, megkeresték a rendszerben az autót, (rendszám alapján nem volt meg, motorszám alapján nem volt meg, alvázszám alapján lett meg végül) és akkor láss csodát, a vadi új autó egy cég nevén volt bejegyezve. Majd félévről korábban mint azt nekem átadták. Ez már csak a hab volt a tortán. Itt ekkor mélységesen megbántam, hogy a Kiá-t válsztottam. De ez a csalódás - a hibái ellenére sem - nem az autónak volt köszönhető.

A garanciával kapcsolatban közölték hogy a Kia Motors nak ilyen a rendszere, hogy már a lefoglaláskor be kell írni az ügyfelet az autóra tuladonosként. Csak a kérdésem akkor az, hogy személyem mért nincs rendszerben, pedig Én le is foglaltam, illetve ki is fizettem a kérdéses gépjárművet. Azt mondták, hogy mindent írjak le és vigyem be hozzájuk, majd ők továbbítják azt a központba. Én nem ezt választottam, és megint felhívtam a Kia Motorst. Bejelentettem a problémáimat, az érintett kereskedéssel kapcsolatban. Elmondtam, hogy Én Kia párti vagyok, a környezetemben a népszerűsítem a márkát, és maximálisan ajánlom ezen márka autóit. Pusztán az Kia Lurdival van problémám. Szerintem negatív marketinget folytatnak a Kia számára. Nem csak személyemnek voltak velük negatív tapasztalatai.-több ismerősömnek is- ebből kiindulva szerintem sok leendő kia tulajdonos számára is.- Nem biztos, hogy minden vevő aki egyszer negatív élményekkel kilép egy kereskedés ajtaján az betér egy másik ilyen kereskedésbe is.
-pedig ott lehet hogy + élmények érhetnék, és sokan ezt a márkát választanák.
Így feleslegessé válik minden reklámra költött pénz mert a rosz hír futótűzként terjed. Hiába foci vb támogatás, magyar válogatott támogatása a norvégokkal történő összecsapás előtt. Ez mind kidobott pénz marad az ilyen negatív jelenségek miatt. Lásd Renault.

Én mindenkit lebeszélek a Kia Lurdyról. Kerülje el a lehetséges vevő amennyire csak tudja. Kivéve a szervíz részét. Az elfogadható. (na jó jó)

A kia Motors-nál nagyon készségesek voltak, és megigérték hogy megvizsgálják az ügyet. A belejentésem továbbítva lett az érintett ellenőrző csoport számára.

Az autó nagyon jó. Csendes, tágas, kényelmes, félelmetesen gyorsul. Nekem nagyon tetszik. A beltere nagyobb a skoda octáviánál. A fogyasztása példátlanul alacsony. A középkonzolnál valami kis cicergő -néha jelentkező - hangtól eltekintve az összerelés tökéletes. Szélzaj 130-ig 0. Utánna lehet belőle valamit hallani. A nagyobb vizátfolyásokon áthajtva viszont a kerékdoboknál erősen behallatszik a felverődő víz hangja. A műszerfal egyszerű, a megvilágítása példa értékű. Jól áttekinthető. A kezelő szervek kézreállnak, könnyen mozdulnak, Könnyen elérhetőek.

Hidegben is jól indult eddig. Néhány másodperc várakozás után azonnal beindult. Extra hidegben is.

2009 február.

Az autóval több mint 30 ezer kilómétert tettem meg. És nagyon meg vagyok vele elégedve. A elektonikával sokáig voltak problémáim, de az Auto Don-nál végül megjavították azt. Miután majnem kicserélték a fél motorteret. És az összes központban (koreai, német, magyar) nem tudtak segíteni. A probléma az volt, hogy hirtelen száz fölött elment a turbo nyomás ettöl a kocsi olyan lett mint egy csiga. Néha majdnem ott hagytam a fogam az úton, egy egy előzéskor. De mikor betelt a pohár és azon és azon tűnődtem hogy, hogy beperelem a KIÁ-t, az autót hirtelen - ez véletlen egybe esés - sikerült megjavítani. Nincs még egy olyan kia autó amelynek a vezérlő számítógépjének szoftvere annyiszor volt frissítve mint az enyémnek. De a probléma elhárult. Egy kábel csatlakozási hiba volt a gond. És azóta minden normálisan működik. Már nem olyan csendes mint az elején, de nem rossz most sem.
Apropó a Cee´d tök olyan mint a cerato. A motor, az alváz, a futómű, a fékek, stb.) teljesen. A belseje az más. De nekem speciál ez jobban tetszik. Az ötajtósok formája is igen hasonló. Mint két tojás. Hiába, a marketing mindent megold.
.

Hibalista

- A kormány ferdén áll már a kezdetektől menet közben egyenes úton.
-
- Először úgy 110 körül nem volt egyenletes a motor teljesítmény, el kezdett akadozni. Majd egyszer a motor kiakadt úgy kb 130 nál és 2500 nál maradt a fordulatszám. Leáltam, leállítottam a motort, majd az újraindítást követően már semmi baja sem volt, egészen a a következő 110-es tempóig ekkor a károsanyag kibocsátó check lámpa jelzett be. Nem tudom miért. A teljesítmény ekkor nem esett vissza a motor jól húzott, de a lámpa folyamatosan égve maradt. Egy vidéki szervízben -Verda Autóház- a scanner két hibakódot is jelzett, de mivel a központban sem tudták megmondani, hogy mik ezek, így egy szerűen törölték azokat. Ezek után semmi baja a ferde kormányon kívűl. Véleményük szerint véletlen hibakódok lehettek.
-
- Egyéb belső időszakos elektromos problémák - ajtókat nem nyitja ki a központi zár a motor leállításakor.
- - a riasztó chek lámpája nem gyullad ki néha a bekapcsolása után pedig az autót bezárja.
-
- A belső világítás néha nem világít -a megfelelő állásban- az ajtó nyitásakor.

Ide hordtam szervizbe

Kia lurdy szervíz.

Kis lelkesedés, végezhetnének korrektebb precízebb munkát is. Mármint ami a burkolatok kárpitok visszaszerelését illeti.
A vezetés korrekt. A légkör baráti. az mebernek nincs lenyúlós érzése. ennek elelneére az átadás előtt nem nézték meg a kormány állását. Pedig látniuk kellett. Lehet hogy a futómű hibája de ennek a kontrolját nem tudom miért de ők nem tudják elvégezni.

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Verda Autóház. Veszprém

Korrekt, gyors, azonnal foglakoznak az ügyféllel. A tájékoztatás alapos, minden részletre kiterjedő.
A hölgy a telefonos érdeklődésnél nagyon kedves volt. Tökéletesen elmondta az elérhetőséget.

A légkör baráti. A szervíz munka egy üveg ajtón át figyelhető.

Az autót szervizeltettem szlovákiában is. Akkor (2007) sokkal olcsóbb volt mint itthon. De gyanítom ez mára megváltozott. A garanciánál ott más szabályok voltak érvényesek.

Az Auto Don szervíze nagyon jó, néha kicsit singőrbítők, de profik. Ők megcsinálták a járgányt, amire senki nem volt képes, a világon (a kia világában). Ez rendkívűl nagy dolog. Elismerés nekik.

Azóta voltam Jászberényben időszakos szervízen is. A mercedes szervízben csinálták. Ők is egy kicsit átvertek (12 ezer Forinttal). De már úgylátszik ezt itthon meg kell szokni. Egyébként küföldön (lásd. Ausztria, Csehország, Szlovákia, Románia) egy országon belül azonosak az időszakos szervíz költségek. Nálunk nem. A 30 ezer km-es szervíznél 47-74 ezerig terjed a skála. Több mint tíz szervízt hívtam fel. Ez azért egy kicsit meglepett. De ez van. Sokszor nem tudják, hogy mit kell cserélni. Ezen viszont már megsem lepődtem. Az aszisztansz szolgáltatás kicsit hasonlít a Macskafogó 1 Rat Racers informácós szolgáltatához (aki látta a filmet az tudja miről beszélek), csak éppen azt nem mondja a fáradt és unodt hangú hölgy, hogy nyomja meg a piros gombot és nyugodjék békében.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2005
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 800
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? forman Következő autója? Válság van. Így nem tudom. De lehet, hogy már nem KIA lesz.
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kia Cerato 2004 (2004 - 2007)

További ítéletek (28 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)