OLAJFALÓ!!!, de a szerviz szerint normális...
Szöveges ítélet
Jó:
Hosszú távon is kényelmes vezet?ülés (175cm-ig), kis fogyasztás, biztonságos, kis légellenálású kasztni.
Rossz:
Annak ellenére, hogy rendkívül kímélve használtuk (7.500km-enként olajcsere) a motor kb. 40-50.000-nél elkezdte zabálni az olajat (a Moszkvics 145.000-nél sem ette!), a szerviz szerint ez teljesen normális...lásd: gépkönyv
Úgyhogy, olajcsere után kb. 2000km-el állandóan világít a "Check oil level" felirat.
További hiba, hogy a motor gáz hatására lomhán pörög fel, csak 3-5000-ig érezni er?t, igaz erejéhez és a kocsi tömegéhez képest kifejezetten takarékos.
A szell?zést új korától nem lehet csak lábra irányítani, szerviz megnézte, ezt sem tudták megoldani.
A kulcs már az els? hónaptól széttcsúszik, mivel egy kis pöcök letört róla, mert nem "szabályosan" fogtuk kihúzáskor.
A szélvéd? szegélygumija nem bírta az UV-t, töredezik, morzsalékossá vált.
A kéziféket új korától hihetetlen er?vel kell meghúzni, hogy dombon is tartson, megnézték többször is a válasz: "Nincs semmi baja, tökéletes a fékhatás..."
Mindezek ellenére ajánlom ezt az autót, els?sorban olyanoknak, akik valamely francia "márka" és e típus között hezitálnak, hisz az említett problémákon kívül komolyabb, leállásal járó hirtelen halál soha nem érte az autót, relatíve: megbízható.
Értelmesebb embereknek viszont kizárólag Mercedes-t javaslok, az sem baj ha használt, s?t...
Hibalista
- Aksi, kipufogó, AGR szelep, ventillátor kapcsoló, kulcs, szell?ztetés irányváltó, riasztó, biztonsági öv, gyakran kiég? izzók, szélvéd? szegélygumija.
-
-
- Amióta ezt az ítéletet írtam, eltelt 2,5 év és beletettem még 20.000km-t. A csekély intervallum dacára, kezd felpörögni a hibalista, ráadásul komoly, kifejezetten veszélyes hibákkal.
-
- Ezek:
-
- Megjelent a korrózió (igaz, egyenlőre csak csekély mértékű), több ponton is. Amikor a 12 éves átrosdásodási garanciát pedzegettem, megmosolygott a szervizes és azt mondta megpróbálja elintézni, de ne legyenek illúzióim. Lefotózta és felküldte a központba a képeket és az igényemet. Fél éve nincs visszajelzés. Pedig pont az esetleges garanciavesztés miatt jártunk -és hagytunk ott nem kevés pénzt- mindíg a szakszervizben, hogy ne legyen hivatkozási alapjuk baj esetén, erre tessék...
-
- Eltört a bal hátsó rugó, állítólag szintén gyakori, a rutinosak kombi rugót tesznek be, így ritkábban törik.
-
- A differenciálmű fogaskekekei megették egymást, a szervizesek szerint anyaghiba lehetett, a hatás -különösen kanyarban- maradandó élmény volt... Bontott alkatrésszel a javítás ára 80.000Ft volt, gyárival 130-140.000Ft körül lett volna.
-
- Tegnap előtt halt be a vízpumpám, munkadíjjal 83.000Ft lett. Érdekessége, hogy -a vezérműszíjnak hála- simán kivégezheti a motort is, utólag megtudtam hogy ez színtén klasszikus típushiba, a 120.000-es szerviznél szokták cserélni.
-
- Ezekhez képest bosszantó apróság, hogy a vezetőoldali biztonsági öv nem csévéődik vissza és mivel a 100Ft-os rugó külön nem kapható (szokásos opel trükk), ráadásul a másik oldalival sem felcserélhető, ki kellene cserélni az egész mechanizmust. Anyag ár: 75.000Ft
-
- A központi kijelző pixelei random jelleggel világítanak (remélem az eladás napján mind jó lesz), természetesen javíthatatlan, csak komplett csere, ára: munkadíjal kb: 200.000Ft!
-
- Búggnak az első kerékcsapágyak, normál esetben ez 10.000Ft-os tétel, de nem így az opelnél! Nagyszerű mérnökeik megalkották az ABS jeladóval egybegyógyított egységet, melynek darabja: 75.000Ft + munkadíj! Tehát szakszerviz esetén az első kerekekre közel 200.000Ft-t költhetek szemben a haverommal, akinek VW Polo-jánál ez a TIZEDÉBE került!
-
- A klíma is halott, remélem csak újratöltik és nem kerül elő egy újabb 70-100.000Ft-os hiba...
-
- Pozitívumként el kell ismernem, hogy ezen hibák ellenére (nagy adag lélekjelenlét és szerencse segítségével) még mindíg nem hagyott cserben, rángatva-csörömpölve ugyan de saját keréken gurult be szervizbe!
-
- Az ügy pikantéiája, hogy egy éve szerettem volna kimenni vele Angliába, mibe került volna ez kint???
-
- Véleményem szerint igaz a "tervezett élettartam" legendája és én ezt tapasztalataim alapján 150.000km és 6-7 évre teszem (kímélve, de kinti parkolással) ennél a modellnél. Mint történetemből is látható, ezután lavinaszerűen jönnek a gondok, amiket nagyban fokoz a gyártó részéről az az ocsmány trükk, hogy a filléres rugók-egyéb biszbaszokat hatalmas és méregdrága komplett csomagokba építik, melyekből sokszor 3-4 féle verzió is van -néhány miliméteres eltéréssel- gondolom nem véletlenül...
-
- Végezetül pár szó azon "Okos Tóniknak" akik (bár általában teljesen más motorú, évjáratú kocsijuk van) beírásukban az olajfogyasztást a tulaj hülyeségére vezetik vissza:
- Gépészmérnök vagyok, ráadásul tribológiából államviszgáztam, úgyhogy több fogalmam van a motorkímélő autóhasználatról, pláne az olajminőség-csere jelentőségéről, mint akármelyik megmondóembernek...
Ide hordtam szervizbe
Gy?ri Autószerviz Kft.: drága, sokat váratják az ügyfelet, csak kávészünet után foglalkoznak az autóval, ha van kedvük és Isten is úgy akarja...
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Opel Tatabánya: olcsó, ügyfélközpontú, gyors, korrekt ügymenet.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 150000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Moskvich 2140 | Következő autója? | Mercedes A 150 (az AUTÓ) |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.9/10) |