A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Astra (1998)

Astra 1,6 16v CDX 

Az ítélet értékelése
2,0(1 db)

OLAJFALÓ!!!, de a szerviz szerint normális...

Szöveges ítélet

Jó:
Hosszú távon is kényelmes vezet?ülés (175cm-ig), kis fogyasztás, biztonságos, kis légellenálású kasztni.

Rossz:
Annak ellenére, hogy rendkívül kímélve használtuk (7.500km-enként olajcsere) a motor kb. 40-50.000-nél elkezdte zabálni az olajat (a Moszkvics 145.000-nél sem ette!), a szerviz szerint ez teljesen normális...lásd: gépkönyv
Úgyhogy, olajcsere után kb. 2000km-el állandóan világít a "Check oil level" felirat.
További hiba, hogy a motor gáz hatására lomhán pörög fel, csak 3-5000-ig érezni er?t, igaz erejéhez és a kocsi tömegéhez képest kifejezetten takarékos.
A szell?zést új korától nem lehet csak lábra irányítani, szerviz megnézte, ezt sem tudták megoldani.
A kulcs már az els? hónaptól széttcsúszik, mivel egy kis pöcök letört róla, mert nem "szabályosan" fogtuk kihúzáskor.
A szélvéd? szegélygumija nem bírta az UV-t, töredezik, morzsalékossá vált.
A kéziféket új korától hihetetlen er?vel kell meghúzni, hogy dombon is tartson, megnézték többször is a válasz: "Nincs semmi baja, tökéletes a fékhatás..."

Mindezek ellenére ajánlom ezt az autót, els?sorban olyanoknak, akik valamely francia "márka" és e típus között hezitálnak, hisz az említett problémákon kívül komolyabb, leállásal járó hirtelen halál soha nem érte az autót, relatíve: megbízható.
Értelmesebb embereknek viszont kizárólag Mercedes-t javaslok, az sem baj ha használt, s?t...

Hibalista

- Aksi, kipufogó, AGR szelep, ventillátor kapcsoló, kulcs, szell?ztetés irányváltó, riasztó, biztonsági öv, gyakran kiég? izzók, szélvéd? szegélygumija.
-
-
- Amióta ezt az ítéletet írtam, eltelt 2,5 év és beletettem még 20.000km-t. A csekély intervallum dacára, kezd felpörögni a hibalista, ráadásul komoly, kifejezetten veszélyes hibákkal.
-
- Ezek:
-
- Megjelent a korrózió (igaz, egyenlőre csak csekély mértékű), több ponton is. Amikor a 12 éves átrosdásodási garanciát pedzegettem, megmosolygott a szervizes és azt mondta megpróbálja elintézni, de ne legyenek illúzióim. Lefotózta és felküldte a központba a képeket és az igényemet. Fél éve nincs visszajelzés. Pedig pont az esetleges garanciavesztés miatt jártunk -és hagytunk ott nem kevés pénzt- mindíg a szakszervizben, hogy ne legyen hivatkozási alapjuk baj esetén, erre tessék...
-
- Eltört a bal hátsó rugó, állítólag szintén gyakori, a rutinosak kombi rugót tesznek be, így ritkábban törik.
-
- A differenciálmű fogaskekekei megették egymást, a szervizesek szerint anyaghiba lehetett, a hatás -különösen kanyarban- maradandó élmény volt... Bontott alkatrésszel a javítás ára 80.000Ft volt, gyárival 130-140.000Ft körül lett volna.
-
- Tegnap előtt halt be a vízpumpám, munkadíjjal 83.000Ft lett. Érdekessége, hogy -a vezérműszíjnak hála- simán kivégezheti a motort is, utólag megtudtam hogy ez színtén klasszikus típushiba, a 120.000-es szerviznél szokták cserélni.
-
- Ezekhez képest bosszantó apróság, hogy a vezetőoldali biztonsági öv nem csévéődik vissza és mivel a 100Ft-os rugó külön nem kapható (szokásos opel trükk), ráadásul a másik oldalival sem felcserélhető, ki kellene cserélni az egész mechanizmust. Anyag ár: 75.000Ft
-
- A központi kijelző pixelei random jelleggel világítanak (remélem az eladás napján mind jó lesz), természetesen javíthatatlan, csak komplett csere, ára: munkadíjal kb: 200.000Ft!
-
- Búggnak az első kerékcsapágyak, normál esetben ez 10.000Ft-os tétel, de nem így az opelnél! Nagyszerű mérnökeik megalkották az ABS jeladóval egybegyógyított egységet, melynek darabja: 75.000Ft + munkadíj! Tehát szakszerviz esetén az első kerekekre közel 200.000Ft-t költhetek szemben a haverommal, akinek VW Polo-jánál ez a TIZEDÉBE került!
-
- A klíma is halott, remélem csak újratöltik és nem kerül elő egy újabb 70-100.000Ft-os hiba...
-
- Pozitívumként el kell ismernem, hogy ezen hibák ellenére (nagy adag lélekjelenlét és szerencse segítségével) még mindíg nem hagyott cserben, rángatva-csörömpölve ugyan de saját keréken gurult be szervizbe!
-
- Az ügy pikantéiája, hogy egy éve szerettem volna kimenni vele Angliába, mibe került volna ez kint???
-
- Véleményem szerint igaz a "tervezett élettartam" legendája és én ezt tapasztalataim alapján 150.000km és 6-7 évre teszem (kímélve, de kinti parkolással) ennél a modellnél. Mint történetemből is látható, ezután lavinaszerűen jönnek a gondok, amiket nagyban fokoz a gyártó részéről az az ocsmány trükk, hogy a filléres rugók-egyéb biszbaszokat hatalmas és méregdrága komplett csomagokba építik, melyekből sokszor 3-4 féle verzió is van -néhány miliméteres eltéréssel- gondolom nem véletlenül...
-
- Végezetül pár szó azon "Okos Tóniknak" akik (bár általában teljesen más motorú, évjáratú kocsijuk van) beírásukban az olajfogyasztást a tulaj hülyeségére vezetik vissza:
- Gépészmérnök vagyok, ráadásul tribológiából államviszgáztam, úgyhogy több fogalmam van a motorkímélő autóhasználatról, pláne az olajminőség-csere jelentőségéről, mint akármelyik megmondóembernek...

Ide hordtam szervizbe

Gy?ri Autószerviz Kft.: drága, sokat váratják az ügyfelet, csak kávészünet után foglalkoznak az autóval, ha van kedvük és Isten is úgy akarja...

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Opel Tatabánya: olcsó, ügyfélközpontú, gyors, korrekt ügymenet.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1999
Kényelem (6) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (5) Vezetett km 150000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Moskvich 2140 Következő autója? Mercedes A 150 (az AUTÓ)
Ennyire szerette (1) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Astra 1998 (1998)

További ítéletek (814 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)