Nem baj az, ha az embernek PRIUSA van.
Szöveges ítélet
Sokáig vívódtam, hogy áradozzak, vagy "csak" minden jót mondjak róla. De inkább áradoznék.
Nekem nagyon bejön a formája, igazán komfortos autó, minden nap úgy érzem, hogy élmény beleülni. Biztos kapcsolatban van ez azzal a tudattal is, hogy egy technológiailag igencsak a világ el?tt járó konstrukcióról van szó, ami mindemellett még igen környezetbarát is, de nem hinném, hogy csak ez.
Ez egy igen barátságos limuzin, ami kényelmes, kezes, a 400nm induló nyomatékával pedig az 1500cm3 meghazudtolóan fürge.
És biztonságos. Megtapasztaltam - sajnos egy figyelmetlen nem férfi autós társunknak köszönhet?en - hogy az NCAP törésteszt a rövid orr ellenére is igencsak pontos eredményt adott. Meg se kottyant az utastérnek az 50+ km/h-ás frontális ütközés. Igaz, a javíttatás id?igényes, mivel készleten a szervízben maximum pótkerék és eü csomag van ehhez a típushoz.
Akinek nem szíve csücske autópályán 200al rohangálni, az értékelni fogja a cserébe kapott városi kényelmet és fogyasztást. (autópályán tartósan max:150-155, városi fogyasztás akár 5 alatt is, de 5,5 az átlag bármekkora legyen is a dugó.)
Nagy sebességnél a szélzaj azért már hallatszik, de végülis ez csak egy "luxus" corolla (lévén, hogy arra az alvázra épült). Csodák nincsenek. Ellenben az utastér tágas és kényelmes, akár 5 személlyel is használható. Ha szükséges zokszó nélkül elvisz egy síboxot is, ami nem árt ha van, mert a csomagtartóból az akkumulátor által elfoglalt kb 50liter tér, id?nként sok utas esetében eléggé hiányzik. De még így is 360 liter, és jól pakolható, mert magas. Állítva is beférnek b?röndök.
A felszereltség nekem pont megfelel, bár talán egy ködlámpa még bekerülhetett volna el?re.
A fokozatmentes automata váltó egy csoda. Ez nem a szokásos szíjhajtásos, hanem egy speciális fogaskerekes megoldás, és ennek köszönhet? talán, de egy élmény vele autózni.
Kényes téma az ár: A vásárláskor egy jól felszerelt Avensist adtak volna pont ebben az árban, amiben nagyobb csomagtér, kb. azonos méret? utastér lett volna, de még felárral se adtak volna tempomatot. Nekem ezek voltak a fontos eltérések. Vesszen a csomagtér, éljen a környezet és a tempomat felkiáltással ezt a csodálatos technológiát választottam. Abban az évben 4. vagy ötödikként ebben a teljesítményhajszoló országban. És nem bántam meg.
Érdemes végiggondolni, hogy a mai napig majdnem 3000 (!) liter benzinnel kevesebbet pöfögtem el (48-52% országút és város egy 2.0-s automatához képest), és pár tonna CO2 -vel kevesebb került ezáltal a környezetünkbe, ráadásul még mindíg élvezem, ha beülhetek az autóba, és jó hallani - illetve nem hallani- a leálló motort a piros lámpánál és a dugókban.
A teljes átlagfogyasztás 6,31 ami az autópálya használatnak köszönhet? els? sorban. Végsebessége 164 így 150-nél már a kiváló CV érték ellenére is van étvágya, f?ként hidegben síboxal a tet?n (8,5-9l). Ámbár egy BP-Insbruck végig autópályára vetített átlagfogyasztás így is alig 7,5 l fölött alakul, ami már nem annyira rossz, f?ként ha az opciók: hideg, box, hajtás, telekocsi... De aki bírja 80-90-el országúton (egyszer 40km-t kipróbáltam, komoly!) az 4 liter alatt is eljárhat a géppel.
Mindenkinek csak ajánlani tudom.
A következ? autóm is Prius lesz, ha tehetem.
Hibalista
- tanksapka nyitó rugó :-), de tényleg!
- hidegindító rendszer tisztítása 75000km után
Ide hordtam szervizbe
Toyota Reálszisztéma
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 78000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Avensis 2.0 SOL Automatic | Következő autója? | PRIUS, mi más! |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |