Grísa,a bosszúálló
Szöveges ítélet
Április 1-én vettük meg egy id?s nénit?l. El is kezdett bolondozni már a nyáron. Hol beindult, hol nem. Engem is otthagyott néha,de sajnos sosem volt nálam alkalmas eszköz Grísa felaprítására. Állítólag benzinellátási + elektromos problémák léptek fel, de sajnos még az öreg szakik is sokkal jobban értettek a Ladákhoz,mint ehhez. Mivel parasztszekérnek vettük, egy NIVA mellett(terepen nem is okozott csalódást),és szükség volt rá a napi melóban, rohadtul idegesített. A néni rendszeresen törte is anno,f?leg hátul, ezért az éveket 1 csomagtartófedél-kitámasztó-sepr?nyéllel küzdöttük végig.
Máig idegbajt kapok,ha csak rágondolok,de a legdühít?bb az utastéri füst volt, ami az évek során még fokozódott is. Valószínüleg így próbált bosszút állni a sérelmekért. Próbáltunk mindent(kipufogó,csomagtartó szigetelés,ráolvasás,csúnya szitkok)de semmi sem segített.
Gyorsulás nem volt rá jellemz?, ha 70-nél és halálközeli élménynél azaz el?zésnél visszatettem 3.-ba,üvöltés megjött,er? sehol. Viszont 4.-ben 80-nál meglep?en csendes volt és kényelmesen limbózótt a mifelénk országútnak becézett retteneten.
Mivel családunkra és a bozótlakó népekre(akikt?l ezúton is bocsánatot kérek) egyaránt jellemz? autótartási kultúra megtette hatását(értsd:ütni a vasat,karbantartás ohne), id?közben megf?ztük sikeresen. Az olajsz?r? házán a csavar megsérült terepjárás közben, olaj elfolyt, oszt´annyi. Egyébként nem emlékszem, hogy közepes terepen elakadtunk volna,kis taktikával,nagyobb lendülettel mindenhol elment,s?t nagyobb tempónál nem is rázott(persze,mert nem volt már úttartás sem,potomság). Cibált utánfutón 400 liter gázolajat,birodalmi abroncsos vashordóban, nem igazán hatotta meg.
A bels?tér igazán hangulatos, már persze ha valaki olyan hangulatban van(manapság egyre ritkább). Minden sárga,fekete,echt Kunstleder. Jól elfértünk négyen,öten, a kaotikus csomagtartó is fér?s volt. A legszebb az ajtó,sárga színben,belülr?l nézve nosztalgikus a hasonlóság egy hintóéval. Mivel a NIVA-nk állandóan gallyra tett állapoban agonizált, ezért a menetkényelem nem is tünt olyan gyengének. Viszont idegbeteg rohangászásra nem való, az ON/OFF jelleg? gázpedálhasználatot fulladási,köhögési rohamokkal nyugtázza,és ilyenkor a futóm? is kétségbeesetten tiltakozik. Leszedált volt munkás?rök persze remekül együtt élhettek a nemlétez? mozgási energiával. Sajnos,nekem akkoriban volt friss a jogsim,ezért eléggé frusztrált,hogy még az ezerkettes Lajcsi is élénkebben mozgott. Faterom,aki szintén idegbeteg kissé,néha direkt spannolt,amikor vigyorogva ilyeneket mondott:Néha úgy megnyugszom,amikor vezetem a Moszkvát.
Az utolsó csepp a dézsában az egyre növekv? szervízszámlák mellett viszont a lokalizálhatatlan undorító utastéri füst volt. Mindenki csak hümmögött,amikor a kipufogógáz bejutási útját találgattuk,de ez máig rejtély.
Már nem használtuk,amikor rájöttem,hogy még van kevéske m?szakija. Nosza,nafta,víz aztán fürdetés a szélben,egy félrees? placcon. Sierrás haverom nem akarta elhinni,hogy nem tör ki a fara,akárhogy provokálja. Már éppen nosztalgiázni kezdtem volna,amikor megláttam a füstöt. Na,gondoltam, most már fogom értékelni az autókat is.
Hibalista
- Elektromos dolgok(világítás, biztosítékok), AC-pumpa,kuplungszerkezet, váltó, kipufogógáz az utastérben
Ide hordtam szervizbe
helybéli, tsz-mentalitás,relikvia a szociból=drágán, lassan,trehányul.
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Apukám haverja,aranykez?, de sokmindent felesleges nyavalygásnak tart.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1987 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 77000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | 353w | Következő autója? | TOYOTA HIACE |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.9/10) |