A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mercedes-Benz » S (1972-1980)

S 350 SE 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Az AUTÓ

Szöveges ítélet

Nekem ez a típus testesíti meg az AUTÓ fogalmát. Mivel mindenki azonnal látja, hogy nem mai darabról van szó, így általában az els? kérdés a járm? kora. Szerintem az egyik legnagyobb varázsa éppen az, hogy az embernek egyáltalán nincs az az érzése, hogy egy 28 éves autóban ül. A m?szerfal tipikus Mercedes, alig különbözik attól, amit a gyár a következ? évtizedekeben piacra kerül? típusokban bemutatott. Számomra egyedül a fordulatszámmér? hiányzik, de enélkül azért lehet élni. Viszont az eredeti fa látványa sokmindenért kárpótol... 1977-ben ebben a típusban már szériafelszereltség volt a könyöktámasz, a fejtámla, a f?thet? hátsó ablak, hátul 3 biztonsági öv, a központi zár, a szervokormány. A 3,5 literes V8-as motor 200 LE körüli teljesítménye nem a széls? sávban való poroszkálásra predesztinálja. Ennek ellenére lehet vele kultúráltan autózni, bár a 4 sebességes kézi váltóhoz a gyári kézikönyv csak 90 km/h-nál javasolja a 4. fokozat kapcsolását, ami városban nehezen tartható... A Mercedes-ekre jellemz? elképeszt? kanyarodási tulajdonságok ennek az autónak is sajátjai, olyan helyre is be tudok vele korrigálás nélkül parkolni, ahová a Peugeot 205-össel nem... Vezetési élmény tekintetében a hosszú utak adják meg a választ arra, hogy miért is volt ? az els? hivatalos S osztály. Az els? ülések inkább fotelnek tekinthet?ek, míg hátul is úgy fér el 3 ember, hogy egyikük sem utazik kényelmetlenül. Megfelel? min?ség? üzemanyaggal 230 km/h-ás sebesség is elérhet? (a gyári kézikönyv szerint ez 205 km/h), és az autó ilyenkor is jól irányítható. Mindez a 2135 kg-os tömegnek is köszönhet?, ami emellett azt is megindokolja, hogy miért nem kell a piros lámpánál autóversenyesdit játszani vele. A motor valahol 130 km/h felett kezd el igazán nagy nyomatékot leadni, így városi kisautónak semmiképpen sem ajánlott. Ami szintén ez ellen szól, az a fogyasztása... 12-14 literrel el lehet vele közlekedni (98-as benzint eszik a drága...), de ha valakinek ez a perverziója, akkor akár 20 liter feletti fogyasztásra is rá lehet bírni. Viszont autópályán akár 8-9 literrel is megelégszik, ha szabadjára lehet engedni a lovakat. Szintén említést érdemel, hogy elöl és hátul is tárcsa fék van, ami hihetetlen gyorsasággal képes a hatalmas tömeg megállítására. (Az 1979-t?l gyártott darabokban már ABS is van, de err?l sajnos nincsenek személyes tapasztalataim.) A W116-os volt talán az utolsó generáció, amit a gyár még a korábbi "örökké tartson" filozófiája szerint épített. Éppen ezért nem kell meglep?dni azon, hogy egy-egy ajtó tömege 40-50 kg között mozog, vagy hogy az els? szélvéd? megemeléséhez egy hónapig konditerembe kell járni. Korából adódóan nincsenek meg benne a mai autók 3 bet?s varázsigéi (így ennyivel csökken azoknak a dolgoknak a száma, amik el tudnának benne romlani...), viszont még egy laikus is pontosan tudja, hogy mi micsoda, amikor kinyitja a motorház tetejét. Az autószerel?k szeretik, mert nem bonyolultabb, mint egy "kispolszki", viszont mindenhez hozzá lehet férni, mert b?ven van benne hely. Lehet, hogy másnak ez már csak egy ócskavas, de eddig mindenkinek megváltozott róla a negatív el?ítélete, aki már utasként is kipróbálta. Szerintem annál több nem kell, ha egy autó önmaga képes meggy?zni korábbi bírálóit.

Hibalista

- Nem pontos, hogy ezek romlottak el rajta, hiszen ilyen állapotban vettem. Az el?z? tulajdonos az autót kb. 4500-5000 kilométert gyötörte egyetlen csepp olaj nélkül. Ennek eredményeként a baloldali vezérm?tengelyt illetve a teljes f?tengely csapágyazást cserélni kellett. A hiba oka egyébként egy 20 forintos m?anyag cs? elrepedése volt, amit szintén cserélni kellett, hogy ne a motortérbe spricceljen az összes olaj... Az egyetlen problémát az alapjárat beállítása okozta, ez a mai napig nem tökéletes, aminek a valószít?síthet? oka, hogy a hengerek nem egyenletesen koptak és sajnos a 3 kopottabb henger egy oldalon helyezkedik el. A váltó vagy javításra (keresztcsapágy), vagy cserére fog szorulni hamarosan, aminek szintén oka lehetett, hogy ebben sem volt olaj. A kasztni állapotára a siralmas jelz? illett a legjobban, de ez szintén az el?z? tulajdonos "érdeme" volt. (Sokkoló élmény volt azzal szembesülni, hogy az autó alján lév? merevít?kön már csak a vastag alvázvéd? réteg van, ugyanis a lemez teljesen kirohadt bel?le! Igaz, a németek kémiából is tudhattak valamit, mert ennek eltávolítása külön szakértelmet igényelt.) Kisebb hiba, hogy a bal els? ködfényszóró kontakthibás, illetve egyszer a gázpedált a padlólemezhez rögzít? fém letörött, amivel elég alaposan sikerült rám ijesztenie az Árpád-híd közepén. (Valamint - bár ez hibának nehezen tekinthet? - a jobboldali tükröt pótolni kell, mivel azt egy IFA magáénak érezte.) A teljes átnézés és javítás óta megbízhatóan üzemel, a komoly mennyiség? igénybevétel ellenére sehol sem hagyott cserben!

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1977
Kényelem (10) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 1165360
Megbízhatóság (10) Vezetett km 300000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 13 l
Előző autója? Következő autója? Mercedes
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mercedes-Benz S 1972

További ítéletek (9 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)